خانه » سلامت و پزشکی » تمرین‌هایی برای تسکین درد عصبی دیابت

تمرین‌هایی برای تسکین درد عصبی دیابت

تمرین‌هایی برای تسکین درد عصبی دیابت

وب سایت نبض ما: اگر به علت دیابت، درد عصبی یا نوروپاتی محیطی دارید، شواهدی وجود دارد که فعالیت فیزیکى ممکن است موجب بهبود یا تشدید درد عصبی دیابت شود.

در این مطلب تمرین هایی برای بهبود درد عصبی دیابت را به شما معرفی کنیم.

انجام ورزش های سبک

درد عصبی دیابت با تمرینات ساده ورزشی بهبود می یابد. تمرینات ساده و سبک برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت مفید و قابل تحمل هستند. تمرین هایی مانند شنا، ایروبیک در آب و یوگا معمولا انتخاب های خوبی هستند.

این تمرین ها همچنین ممکن است به شما در بهبود مهارت های تعادل و آرامش کمک کنند. تمرینات سنگین ممکن است علائمی مانند نوروپاتی محیطی را بدتر کنند یا موجب آسیب شوند. انجام ورزش های سبک به بهبود درد عصبی دیابت کمک می کند.

غلبه بر ترس

برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت و نوروپاتی محیطی، یک برنامه ورزشی منظم چیزی است که آن ها برای مدتی انجام نداده اند. شما باید ورزش کنید، اما به آرامی و به تدریج در طول روزها و هفته ها شروع کنید. می توانید حدود 30 دقیقه در روز، پنج بار در هفته ورزش کنید.

تمرین تعادل

با نوروپاتی محیطی (بیماری اعصاب محیطی)، گاهی ایجاد تعادل دشوار است. با انجام برخی تمرینات ساده، مى توانید تعادل را بهبود بخشید. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از بازوهای خود به آرامی از روی یک صندلی بلند شوید تا به شما کمک کند.

این تمرین را می توان به راحتی چندین بار در طول روز تکرار کرد و می تواند نشان دهد شما توانایی انجام کارهای ساده را بدون درخواست کمک از دیگران دارید. تعادل بهبود یافته به شما کمک مى کند که گام دیگری در برنامه ورزشی خود بردارید و تسکین درد عصبی دیابت تان کمک کنید.

راه رفتن با نوک پا

تمرینات دیگری هم وجود دارد که می تواند تعادل را بهبود بخشد. برای مثال، ایستادن نزدیک به یک جسم ثابت (یک میز یا یک صندلی). باید به آرامی روی انگشتان خود بلند شوید و موقعیت خود را تا زمانی که می توانید حفظ کنید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید و بهتر است حداقل سه بار تکرار شوند،

تعادل در یک پا

افزایش دشواری در ورزش می تواند مزایای بسیار خوبی برای کسانی که با نوروپاتی محیطی ناشی از دیابت دارند، داشته باشد. یکی از این کارها تلاش برای تعادل بر روی یک پا است.

قبل از تلاش برای انجام این کار باید در کنار یک شیء پایدار در حالت تعادل قرار بگیرید. تلاش برای انجام تعادل روی هر پا برای 30 ثانیه بدون تکیه به یک جسم ثابت، یک هدف معقول است. این کار علاوه بر اینکه به اعتماد به نفس، قدرت و تعادل شما کمک می کند، می تواند در تسکین درد عصبی دیابت موثر باشد.

چکاپ قبل از ورزش

لازم است برای تسکین درد عصبی دیابت ، قبل از هرگونه ورزشی با پزشک تان مشورت کنید. پزشک شما احتمالا قلب، چشم ها و پاهای شما را برای تعیین بهترین نوع ورزشى که می توانید بسته به هرگونه معلولیت انجام دهید، بررسی می کند. مراقبت های ویژه ی پا باید انجام شود چرا که نوروپاتی محیطی ممکن است زمانی به میان آید که شما متوجه تاول و زخم هایى روی پاهایتان شوید که در حال پیشرفت باشند.

کفش مناسب

افراد دیابتى مبتلا به نوروپاتی محیطی باید توجه ویژه ای به پاهایشان داشته باشند. یک جفت کفش ورزشی مناسب یکی از راه های خوب برای جلوگیری از مشکلات پا، مانند زخم، خراش یا تاول است. کفش نامناسب می تواند درد عصبی دیابت را بدتر کند.

همراه داشتن خوراکى قندى

افراد مبتلا به دیابت که ورزش مى کنند بهتر است همراه خود یک خوراکى داشته باشند تا در صورت افت قند خون به دلیل ورزش چیزى بخورند.

قند خون و ورزش

برای افرادی که مبتلا به دیابت با نوروپاتی محیطی (نوروپاتی یک نوع اختلال عصبی می‌باشد که روی مقدار حساسیت و تحریک‌ پذیری اعصاب دست و پا اثر می‌گذارد.) یا مشکلات دیگری هستند، ایده خوبی است که میزان قند خون قبل و بعد از ورزش را چک کنند.

اگر متوسط ​​قند خون شما بیش از 250 میلی گرم در دسی لیتر باشد و شما دیابت نوع یک داشته باشید، ممکن است بخواهید کتون ها در ادرار را بررسی کنید. اگر کتون ها متوسط ​​یا زیاد باشند، تمرین باید تا زمانی که سطح کتون پایین یا صفر شود ،به تعویق بیفتد.

با دوستان ورزش کنید

درد عصبی دیابت کلافه کننده است اما ورزش می تواند برای فرد مبتلا به دیابت علاوه بر لذت، یک رویداد اجتماعی باشد. شما و یک دوست می توانید زمان خوبی داشته باشید و یکدیگر را تشویق کنید تا به آرامی پیشرفت کنید.

کار جدیدی را امتحان کنید

هنگامی که اعتماد به نفس و تعادل بیشتر ایجاد کردید، ممکن است زمان برای انجام یک فعالیت جدید باشد. برخی از پیشنهادات شامل بولینگ، رقص، گلف، و یا هر ورزش دیگری است که از فعالیت روزانه شما متفاوت است.

به طور کلی افراد مبتلا به دیابت همیشه باید با پزشکان خود در مورد این که کدام برنامه ورزشی برای آنها مناسب است مشورت کنند. افراد مبتلا به دیابت نیاز به تمرین منظم در درمان مداوم خود دارند تا درد عصبی دیابت بهبود یابد.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است/سیستم وبلاگدهی حرفه ای جام بلاگ
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئواجاره ویلا و فروش ویلا شمالسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلااجاره ویلافروش ویلاویلا شمالویلا زیباکنار